Skal din virksomhed på de sociale medier?
Det er et spørgsmål som mange virksomhedsejere må spørge dem selv om.
Hvor skulle vi lægge vores virksomhed på de sociale medier?
Der er mange grunde til at du bør udvide din virksomheds tilstedeværelse til de sociale medier og denne artikel vil præsentere dem.
Markedsføring og reklamer
Du kan øge kendskabsgraden til din virksomhed ved at komme på de sociale medier og på den måde sprede viden om dine produkter og services her igennem.
Hvis du laver forskellige oplæg, så kan kunderne komme ind og “like” opslaget, hvilket deres bekendt kan se og måske vækker interessen hos dem. Det kan også være et godt redskab for PR, hvis du er aktiv på de sociale medier og kommunikerer med kunden kan de føle sig mere valideret og få et bedre forhold til din virksomhed.
Ideer og vidensdeling
Dine sociale medier kan også være grundlag for en masse nye ideer eller optimering af produkter. Kunderne kan give deres feedback eller råd, hvilket du kan vælge ud i og forbedre dit indhold.
Brugervejledninger
Ved at lave videoer og opslag omkring dine produkter og brugen af dem, så gør du også dine kunder en tjeneste, hvilket kan styrke deres loyalitet til dit brand.
Øge fortjenesten og mindske udgifterne
Du kan lave mange forskellige opslag og PR på de sociale medier, hvilket ikke nødvendigvis behøver at koste specielt meget. Hvis brugt optimalt, så kan de sociale medier hjælpe dig til at få en større indtægt, mens udgifterne er i bund.
Vær kreativ
Den gennemsnitlige danskers koncentrationsevne er meget lav, så du skal tænke kreativt for at få deres opmærksomhed. De social medier er perfekt for at bruge sine illustrative evner. Intet mange opmærksomheden som et billede eller en video.
Lav videoer eller billeder, der viser din virksomheds produkter eller tjenester på en flot, sjov eller professionel måde. Det er meget svært at få kunderne til at stoppe op, hvis du kun har tekster.
Comments are closed