5 gode råd til bedre placering på Google

Hvorfor tænke SEO?

Står du og har et rigtig fedt produkt, eller mener selv du kan yde en bedre service end dine konkurrenter, men du kan ikke komme i kontakt med kunderne?
Denne artikel vil fortælle dig hvorfor SEO er vigtigt og give dig nogle redskaber til at få en bedre placering på Google.

1. Hvad er SEO?

SEO er forkortelsen for “search engine optimization” og handler om at få ens hjemmeside placeret bedst på Google.
Der er mange underkategorier når det kommer til SEO, men det overordnet er at udnytte Googles søge algoritme og når ud til så mange kunder som muligt. Når du er på nettet og søger efter diverse ting, så går du som regel aldrig videre på side 2 i Google, derfor er det vigtigt at få en placering på første side og gerne i toppen.

2. On-page SEO

On-page SEO er en underkategori af SEO og handler om den tekst og optimering du kan lave på din egen hjemmeside. 
Når du laver din hjemmeside skal du ikke kun tænke på at fylde information på, der lyder spændende og informere og produkterne. Det er selvfølgelig vigtige informationer, men endnu vigtigere er at tænke i søgeord. Googles algoritmer rangerer hjemmesider efter relevans for de søgeord som folk søger på, hvilket betyder du skal finde ud af hvad folk søger på og bruge dem i dine tekster på hjemmesiden.
Et godt redskab til dette er keywordtool.io eller Ubersuggest, hvor du kan indtaste navnene på dine produkter og se hvad folk hyppigst søger på, for at finde lignende produkter.

Du skal dog være opmærksom på ikke at overdrive, da Google kan anse dette for spam, hvilket kan resultere i en dårligere placering.

3. Off-page SEO

Off-page SEO er en anden underkategori, hvor du arbejder med faktorer væk fra din egen hjemmeside for at optimere den.
Google crawler altid rundt på internettet, hvilket vil sige den altid undersøger de forskellige hjemmesider for at vurdere og rangere dem.
Dette kan du drage fordel af, hvis du har mange links, der refererer tilbage til din egen hjemmeside. Dette kaldes linkbuilding. Du kan fx have artikler, der linker tilbage til din hjemmeside og Google vil begynde at tilegne dit domæne mere autoritet, hvilket kan hjælpe din placering.

4. Google analytics

Når du har prøvet at optimere på nogle af de forskellige punkter, så kan du prøve at undersøge din virksomhed på Google analytics.
Denne hjemmeside kan vise dig om du har fået flere besøgende på din hjemmeside og om din placering er gået op eller ned. Dette er selvfølgelig vigtigt at holde styr på, da du kan vurdere, hvilke søgeord har gjort det godt og hvilke der måske bør ændres på.

Konklussion

SEO er det vigtigste du kan arbejde med, hvis du har en hjemmeside. Du kan ikke komme af med dine produkter eller services, hvis folk ikke kan finde dig, men hvis du får en god forståelse af SEO, så kan du få et stort forspring over konkurrenterne.

Categories:

Tags:

Comments are closed